Iskolánk bemutatása

Iskolánk , a Szent Mihály Katolikus Általános Iskola több, mint száz éves múltra tekint vissza Magyarország északi határán, az  1400 lelket számláló Bánrévén. Isten segedelmével 2012. augusztusától az Egri Főegyházmegyéhez tartozunk. Közös akarata és óhaja volt ez az itt élőknek. Sokan úgy gondoltuk, hogy a mai elembertelenedett, erkölcsileg romokban heverő világunkban az jelentheti és jelenti az egyetlen kiutat, ha az oktatást vallásos alapokra helyezzük.

Intézményünk mindig is központi szerepet töltött be nemcsak településünkön, de a környező falvakban is. Körzeti iskola voltunk, és vagyunk most is (habár a név ezt már nem jelzi), hiszen több, mint  hét településről fogadunk gyermekeket. Nemcsak az oktatás, de a kultúra , az értékek közvetítése szempontjából is központnak számítunk, mint minden vidéki iskola, különösen itt, ahol annyi a hátrányos helyzetű gyermek és család.

  2003-ban adták át iskolánk új épületét, amely nemcsak külsejében modern és szép, hanem felszereltségében is. Jelenleg 275 tanuló jár ide. Tagintézményünkben, Serényfalván (amely szintén  új, modern épületben kapott helyet) 76 alsós kisdiák tanul. A korszerű oktatás szinte minden feltételével rendelkezünk: interaktív táblák, két informatika terem, nyelvi labor, természettudományi terem stb. A hosszú évek során arra törekedtünk, hogy pedagógusaink folyamatosan tovább képezzék magukat, hogy megfeleljenek az újabbnál-újabb kihívásoknak. Az egyéni képességek figyelembevételével személyre szabott módszereket alkalmazunk a kooperatív tanulás, a differenciált foglalkozások során. A diákok sokféle délutáni foglalkozáson, szakkörön  (informatika, matematika, nyelv, tánc, zene, sport, sakk, képzőművészeti stb.) fejleszthetik tovább magukat, illetve köthetik le szabadidejüket. A Kodály Zoltán Művészeti Iskolának kihelyezett tagozata működik intézményünkben már évek óta, ahol a gyerekek a következő hangszerek közül választhatnak: furulya, klarinét, zongora, hegedű, gitár.

Célunk, hogy minden gyermeknek sikerüljön megtalálnia azt, amiben ő a legjobb, amiben sikeres, amihez igazán ért, és amihez tehetsége van. Nagy feladat ez a pedagógusok számára, de már vannak eredményeink. A különböző versenyeken, vetélkedőkön elért helyezések (megyei és országos helyesírási, matematika, informatika versenyek) azt mutatják, hogy a kis palántákból erős  és egyre hatalmasabb  növényt sikerül felnevelnünk, melyek szinte isszák magukba a tápláló tudást.

  Tanulóink sikerét az elért eredmények bizonyítják. Szinte minden évben bekerülnek valamilyen országos, megyei vagy térségi verseny legjobb tíz helyezettje közé, mint például a Zrínyi Ilona Matematika verseny, A Simonyi helyesírási verseny, PC-Kismester Országos Informatika verseny, szavaló- és sportversenyek.

Sok minden változott a fenntartó váltás óta, de még sok az előttünk álló feladat is. Hosszú idő kell, hogy lépésről lépésre megváltozzon, főleg néhány szülő valláshoz való viszonya. A gyerekek és a tanárok is megértőbbek, empatikusabbak lettek egymással és a másikkal szemben is. Erősebb közösséggé kovácsolódtunk. A reggeli és a nap végi imák, a diákmisék, a hittanórák, a délutáni ifjúsági hittan, a lelki napok igazi feltöltődést jelentenek úgy a diákok, mint a tanárok számára. Az együtténeklés, a közös foglalkozások, a beszélgetések  szorosabb kapcsolatot alakítanak ki a gyerekek és a pedagógusok között.  Mindebben nagy segítségünkre van Cseh István kanonok úr, iskolánk lelkésze, akihez mindig mindenki bizalommal fordulhat.

 

 

Éppen ezért nagy a mi feladatunk és felelősségünk. Célunk a tanulási képességek fejlesztésén túl azoknak a művészeti, kreatív, kommunikációs, műveleti, empátiás és szociális képességeknek a kialakítása, amelyek révén a tanulók felfogják és helyesen értelmezik a szépet, a harmonikusat a természetben, a művészetben, a társadalmi életben, illetve amelyek segítenek sikeresen alkalmazni a megszerzett tudást. A humán tantárgyak erkölcsi tartalmukkal sok nevelési lehetőséget nyújtanak a jellem, az ízlés kialakulásához, az érzelmi neveléshez, és ezt megpróbáljuk kihasználni és vallási alapokra fektetni

Azt szeretnénk elérni, hogy az emberi személy, élő közösségben legyen Krisztussal. A vallásos nevelés és a szeretet hassa át a családokat, az emberi kapcsolatokat, iskolánk pedagógiáját.